Pages

Monday 9 May 2011

Selamat Hari Ibu

SELAMAT HARI IBU buat semua yang sudah memegang title ibu , mama, mommy, mak, bunda...
bagi mereka yg sudah lama mengidamkan title itu tp belum rezeki, bersabarlah yer... Insyallah.. suatu hari dapatlah tuh.

Tahun ni ija tak dapat kad dr tisya.... bukan mengharap tp luar kebiasaanya sejak dia pandai buat kad waktu di Krista dulu. Ini kes dia konpius.. cikgu sekolah dia kata 12 Mei.. so dia ingatkan minggu depanlah... sehingga dai tgk berita TV3 yang wish selamat hari ibu, baru lah dia konfiden Ahad will be Hari Ibu. Tp sms dia yg panjang lebar was os touched. kalaulah hp ija yg otodox ni bleh copy paste kat sini kan bagus.  apa pun ingatan that counts kan.

Tahun ni Ija rinduuuuuuuuu sangat ngan arwah mama. Sampaikan ija post kat status yg ija rindu kan arwah. Pulak tuh adik kat KB post kan gambar arwah dengan uniform nursenya di FB. Aduh... mengalir air mata ni... lepas jugak rindu ke arwah.

Arwah mama seorang yang sangat2 sabar, sabar dengan kegarangan dan panas baran papa... very soft dan susah nak dengar dia tinggikan suara. Sayang dia pergi dalam usia baru 48thn tapi Allah lebih sayangkan dia. Kata orang... orang yang baik biasanya dijemput dulu sbb Allah sayangkan dia. Insyallah... dia ditempat orang orang beriman. Arwah memang terror masak dan masakan yg paling ija adik beradik suka ialah macaroni bakar. sekarang macaroni bakar yg kita orang buat dah byk shortcut contohnya daging yang arwah guna ialah daging yg disiat sendiri tp kita orang dh tukar pada minced meat. Itu yg tak dapat rasa yg ori seperti arwah masak. Satu lagi ialah KUZI... dah jadi tradition keluarga Kuzi menjadi juadah di pagi raya... Macamana pun arwah akan buat sendiri, tk main tempah2 ni... tp sekarang dek kerana kesibukan ... tempah aje lah..

Rindu sangat air tangan arwah... kalau arwah masih ada sure dia suka layan cucu cucu dia yang nakal2sekarang. Oh ya.. selain terror masak, arwah juga terror jahit dan mengait. Masa sihat dulu arwah sempat menyiapkan baju panas yang arwah kait sendiri... semuanya masih elok di kampung. Akan ija simpan untuk anak anak nanti... harap akan dijaga rapi dan dijadikan turun temurun sebagai kenangan dan kasih sayang ija pada arwah...

Dah sebak ni... so better stop dulu.. tkt nnt kang ada blog yang banjir pula...Sebenarnya banyak yang nak ija coretkan disini kisah tentang arwah mama namun... biarlah kenangan itu tersemat di jiwa dan sanubari ija..

Apa pun.. Al Fatihah buat Wan Tik Wan Abdullah.. Ya Allah, sampaikan salam rindu buat arwah... semoga arwah tenang di sampingMu... Amin

3 comments:

  1. semoga arwah ditempatkan bersama2 orang2 yang beriman..amin..

    ReplyDelete
  2. hi rossa... Amin. Dengan doa doa yg tak putus dr anak anaknya.. Insyallah

    ReplyDelete
  3. Semoga mama mu ditempatkan di sini org2 yg beriman & beramal soleh.. Al-fatihah..

    ReplyDelete