Hari ini ija expecting a parcel from a fren .. ekceli ija order favourite cookies from my x schoolmate. Pukul 12 tgh td parcel sampai dan nampak sampul mcm terkoyak skit. nevermindlah... bila buka.. skali keluar habuk2.. laaa rupanya bekas cookies tu crack.Bila di belek belek, bukan 1 crack jer.. ada beberapa.
|
Ini lah kiriman yg ija terima...retak sana sini dan biskut dah jadi tunggang langgang dah |
|
retak di bahagian atas |
|
ditepi |
|
dan di bawah.... |
Ija trus ke pantry, bila buka pelekat .. busssh.. trus terkeluar biskut sbb bekas tu ekceli bukan saja crack.. tp memang dah pecah.. hanya bertahan sbb ada pelekat jer
|
this is how it looks like |
So ija transferred the cookies into the new container .. biskut hanya ada satu atau dua jer yg hancur tp most of them dah lemau...
G.. kalu g baco ni.. seekut G sedak tp tok rangup doh sbb masuk angin...
Ija belek belek borang kiriman ... kan dah tertulis di keterangan Item itu BISKUT! kalau dah biskut pastinya Fragile!.. mana ada biskut keras macam batu .
Dan di sampul tertulis FRAGILE!
Hmm... should i make a complaint to pos laju? Bukan nak mintak ganti rugi (kalau boleh ganti rugi RM1,000.000 noklah jugok) tp utk menjaga kualiti service pos laju... Tapi macamana nak buat report ek? Tak kan ke balai polisss kuutt..
Komplen aja..nak lagi bagus, komplen dalam suratkhbar, sebab u ada bukti bergambar..it is not about nilai yang diganti rugi, it is about level professionalisme pekerja Pos Malaysia..
ReplyDeleteAGREED!.
ReplyDeleteDekat office ada poslaju, nanti ija cuba buat kat situ tgk apa tindakan dia...