Pages

Wednesday 7 November 2012

HIDUP JGN BERLAGAK LAAAAA

Sorry kalau ada bahasa kasar dalam blog ini harap maaf lah yer....

Semalam kau tanya aku
Aku dah advised
tapi air liur aku ni tk laku kat kau
sbb ngko budget ngko tu ASST MANAGER
dulu yer laaaa... kat co lama ngko mmg ASST MGR
tp kat sini ngko sama level jer ngan aku

Tup tup hari ni ngko buat jugak
Daaaah GENERAL MANAGER dah mengamuk
aku nak diam jer, Lantak kau ler
dah ngko rasa mcm pandai kan
aku ni tk  pandai
tp aku paham culture kat sini, ngko Paham???
tk paham ler sebb tuh ngko buat jugakkk

Boss cuti seminggu, ngko dah naik lagak
tk salah kalau kau terasa nak berlagak tp simpan jer lagak ngko tu
jgn nak tunjuk kat company ni
ngko blah, masuk company baru pastu tunjuk ler lagak ngko kaw kaw...

Ni nak tazkirah skit
aku bukan pandai sangat
aku pun kuli
bukan kesayangan boss pun
sbb i don believe in kipas mengipas, aircond mengaircond
for me .. i straight forward
yg betul aku ckp betul... yg tk betul ckp tk betul lah
like don like, itu lah aku
aku tk percaya rezeki dtg dr bodek menbodek
aku percaya rezeki datang dr Allah
tp satu motivator pernah ckp... kena ada 1% membodeks niii
arrggh...bagi aku... aku masuk 8.30 am, buat kerja...ngular skit (sesekali buka internet laaa)
5.15 sharp aku balik
ada kerja banyak aku stay back laaa
kalau tk der kerja, buat apa nak buat2 ada kerja, stayback sampai lewat saja nak tunjuk kat boss yg dia rajin kan
saya kerja seikhlas hati
demi mencari rezeki utk anak anak belajar dan membesar

hurrrmmmm....
lega skit
reda skit amarah ku

haaaiii... tk sabar ler nak tgk Adam Dan Hawa Ep 43
ada adegan romantik laaaa

2 comments:

  1. saya balik sharp2 5.30 dengan alasan bos dulu tak suka kami stay back.
    bos sekarang tak puas hati pulak... tapi kami berpegang pada kata2 CEO
    'kalau kerja tu boleh habis 1 hr kenapa mesti nak drag to 3 hrs'
    efficiencylah kunun.....

    bagi saya biarlah bos menilai sendiri kemampuan kita bekerja tanpa prejudis..

    tapikan.. skrg ni adalah sorang PA baru yg tersangatlahhhhh sengalnya huhu..

    ReplyDelete
  2. Saya heran, kenapa melayu bila dinaikkan skit pangkat, aksi nya budget bagus. Mula berlagak, mula tunjuk bossy. Setakat ni dah 2 orang ija jumpa. Can see the different before and after. Betul kata Dr M... Melayu mudah lupa.

    ReplyDelete