Pages

Sunday 3 June 2012

ALHAMDULILLAH, SELAMAT YA.

Terima kasih Ya Allah...Aku masih bernafas dengan izin Mu,
Kau masih mengizinkan aku mengecapi kebahagiaan
Kau masih memberiku peluang untuk mensyukuri nikmat Mu
Di usia ku 39 tahun
Ya Allah, jagalah hati ini
Lindungi lah aku
Untuk tidak mengkufuri Mu

39 tahun
Selama itu Kau dewasakan aku dengan pengalaman
Selama itu juga Kau matangkan  aku dengan dugaan Mu

2.6.1973 ...
Saat tangisan pertama ku
Aku tahu siapa yang menyayangi ku
Saat qamat pertama ku
Aku tahu apa agama ku
Saat susuan pertaman ku
Aku tahu siapa ibu ku

Terima Kasih ...
kerna memberi peluang untuk ku mengecapi nikmat mu sehingga usia ku ini
Dan aku mohon Ya Allah,
panjangkan umur ku..
kerna banyak lagi yang ingin ku lihat dan rasa...
Kaki ini masih mahu jauh melangkah

aku ingin lihat dan rasa saat anak2 ku mengeggam kejayaan
aku ingin lihat dan rasa saat anak2 ku tidak lagi di bawah tanggungan ku
aku ingin lihat dan rasa saat anak2 ku merasai lahirnya zuriat mereka
aku ingin lihat dan rasa saat aku dan suami merasai hidup berdua
setelah anak2 punya kehidupan mereka sendiri

Ya Allah, izinkan lah aku untuk semua itu...

Amin.

SELAMAT HARI JADI IJAHANS


2 comments:

  1. Selamat Hari jadi Ijahans.. :)

    Saya berdoa semoga doa & impian Ijahans tu semua, terlaksana..Amennn

    ReplyDelete
  2. Terima kasiiih...

    Amin. Insyallah...

    ReplyDelete